Elektromobilio baterijos diagnostika
Naudotas elektromobilis -
"katė maiše"?

Nors daugelis sutinka, kad elektromobiliai neišvengiamai užvaldys gatves, kol kas nesutariama, kaip greitai tai įvyks. Visi supranta – kol naujų elektromobilių kainos padebesyse, tol vienintelis kelias dažnam EV norinčiam Lietuvos pirkėjui yra antrinė rinka. Kaip ir renkantis naudotą vidaus degimo variklį turintį automobilį, taip ir pamažu augančioje antrinėje elektromobilių rinkoje pirkėjams teks išmokti keletą naujų taisyklių.

Svarbiausia jų – naudotų elektromobilių patikros formulėje atsiranda vienas naujas, bet itin svarbus kintamasis, kurį būtina įvertinti. Naudoto elektromobilio baterija gali sudaryti iki 50% jo kainos, tad labai pravartu išsiaiškinti jos būklę ir likutį prieš priimant sprendimą dėl EV įsigijimo.

Naudotų elektromobilių baterijų ilgaamžiškumas

Svarbu žinoti, kad elektromobilio baterijos talpa laikui bėgant mažėja, o nuvažiuotų kilometrų skaičius nėra pagrindinis faktorius nulemiantis degradacijos lygį. Baterijų būklę tyrinėjanti įmonė AVILOO gmbH nustatė, kad baterijų ilgaamžiškumui įtakos turi tokie faktoriai kaip krovimo greitis ir laikas, baterijos temperatūriniai svyravimai, įkrovos bei iškrovos lygis. Tad tą patį atstumą nuvažiavusių elektromobilių baterijos likučiai gali skirtis labai ženkliai. Pavyzdžiui, vos 50’000 km nuriedėjusio elektromobilio baterijos talpa gali susitraukti net ketvirtadaliu (25%), o įveikusio net 200’000 km - tik apie 10%.

Tiesa, nors dauguma gamintojų suteikia baterijoms 8 metų arba 160 tūkst. km garantiją, pradėti pažintį su ką tik įsigytu elektromobiliu aiškinantis, kaip veikia garantija, nėra viliojantis pasirinkimas.

Sužinoti perkamo elektromobilio baterijos likutį - misija įmanoma?

Situacija pradėjo keistis. Prieš keletą metų Austrijoje įsikūrusi kompanija pradėjo vystyti nepriklausomą visiems elektromobiliams pritaikomą baterijų testų platformą, kurios pagalba kiekvienas vairuotojas gali tiksliai ir pakankamai nesudėtingai sužinoti elektromobilio baterijos likutį. Šią kompaniją Baltijos šalyse atstovaujančios įmonės OEV Group vadovas Tadas Ratkevičius paaiškina, kaip galima tai padaryti: “Norėdami pasitikrinti naudoto elektromobilio bateriją, klientai gali užsisakyti testą per EVTEST.LT interneto svetainę. Kad gautumėte elektromobilio baterijos testo ataskaitą, pakanka atlikti keletą nesudėtingų žingsnių. Tereikia užpildyti užsakymo formą, nurodant norimo testuoti elektromobilio modelį, ir EVTEST.LT komanda susisieks išsiaiškinti, kaip ir kada Jums patogiausia atlikti baterijos testą.”

Kokia nauda elektromobilio pirkėjui ir pardavėjui?

“Prieš pirkdami naudotą elektromobilį, būtinai paprašykite, kad pardavėjas pateiktų baterijos būklės ataskaitą. Taip matysite jos nusidėvėjimo lygį ir žinosite, kiek galima nuvažiuoti vienu įkrovimu” - pataria EVTEST.LT atstovas. 100% skaidri ir tiksli informacija apie baterijos sveikatos būklę ir jos likutį leidžia pirkėjui priimti pagrįstą sprendimą dėl naudoto elektromobilio įsigijimo. Baterijos sveikatos būklė padeda prognozuoti ne tik realiai nuvažiuojamą atstumą, bet ir jos įkrovimo laiką.

Oficialus baterijos testo sertifikatas suteikia pranašumą ir naudotą elektromobilį parduodančiam asmeniui ar įmonei. Atlikęs baterijos diagnostiką, pardavėjas yra visiškai skaidrus ir atviras dėl brangiausios naudoto elektromobilio detalės - baterijos būklės. Tokiu būdu jis kelia pirkėjų pasitikėjimą.

Elektromobilių baterijų testavimo lyderė

EVTEST.LT bendradarbiauja su Austrijoje įsikūrusia įmone - AVILOO GmbH, kurios ekspertų komanda sukūrė unikalią ličio jonų akumuliatorių testavimo technologiją ir taip atvėrė visiškai naują rinkos dimensiją elektromobilių pramonėje.


AVILOO - pasaulinė inovacijų lyderė baterijų testavimo, stebėjimo ir duomenų analizės srityje visuose sektoriuose, kur naudojamos baterijos – ne tik automobilių, viešojo transporto, jūrų, aviacijos, bet ir stacionarių baterijų, naudojamų gamybinėse ir gyvenamosiose patalpose.

„Džiaugiamės, kad nuo šiol Lietuvos vartotojai ir verslai taip pat galės naudotis objektyviai nustatytos baterijos būklės sertifikato privalumais", - sako Wolfgangas Bergeris, AVILOO įkūrėjas ir vykdantysis direktorius.


Siekdama užtikrinti visišką baterijų testo patikimumą, įmonė taikė jam griežtus Austrijos TÜV sertifikavimo kriterijus ir šiuo metu didžiuojasi galėdama naudoti “TÜV Austria” ženklą ant AVILOO baterijos sertifikatų.

AVILOO PREMIUM baterijos būklės sertifikatas privatiems bei verslo klientams Lietuvoje bus siūlomas už 99 EUR (su PVM).

Susisiekite su mumis:
+370 66 134713
evtest@oevgroup.eu